Odporúčaný ročník: | 3. |
Semester: | zimný |
Rozsah: | P2,C2 |
Hodnotenie: | 30/70 |
Počet kreditov: | 6 |
Vyučujúci: | prednáša doc. RNDr. Roman Ďurikovič PhD. |
www stránka: |
Oboznámiť študentov so základnými princípmi geometrického modelovania, hlavne solíd modelingu, s možnosťami lokálnych modifikácií telies a globálnych operácií na telesách reprezentovaných bežnými technikami. Druhým cieľom je prehĺbenie vedomostí študentov v oblasti renderovacích techník.
Pojem geometrického, kvantitatívneho a organizačného modelu. Hierarchia v geometrických modeloch. Nástroje pre definovanie objektov, ich modifikáciu a uchovávanie. Primitívne (základné) objekty a ich najznámejšie charakteristiky. Lokálne modifikácie a globálne operácie s telesami. CSG reprezentácia objektov (štandardné CSG primitívy, regularizované Boolovské operácie, transformácie zhodnosti).Algoritmus konštrukcie CSG-objektov. Hranicové reprezentácie telies (B-rep). Euler-Poincareho formula a jej význam. Platonové telesá. Eulerove operátory. Bolovské operácie na hranicových reprezentáciach. Stenové, hranové a vrcholové reprezentácie mnohostenov s nevarietovým povrchom. Solid modeling s polygonálnymi meshmi. Modelovanie telies metodikou sweepingu (extruded solids).Renderovacie techniky pre tieňované a farebné obrazy. Rendering založený na opise objektu pomocou implicitných funkcií a CSG opise. Základné princípy voxlového renderingu, obrazovo orientovaného renderingu a foto – modelingu. Rendering polygonálnych meshov.Rendering založený na objektových alebo obrazových prerozdeľovacích technikách.
- Watt A.: 3D Computer graphics, Pearson Eduacation Limited 2000
- Mortenson M., E.: Geometric Modeling, New York: John Wiley, 1985
- Hoffmann CH., M.: Geometric & Solid Modeling: A Introduction, Morgan Kaufman Publishers, Inc. San Mateo, California 1989