E. Ružický, Úvod do počítačovej grafiky, skriptá, MFF UK Bratislava, 1991
J. Žára a kol., Počítačová grafika, princípy a algoritmy, Grada, Praha 1992
E. Ružický, A. Ferko, Počítačová grafika a spracovanie obrazu, Sapientia, Bratislava 1995
J. Žára, B. Beneš, P. Felkel, Moderní počítačová grafika, Computer Press, Praha 1998
2-MPG-102 Počítačová grafika (2)
Odporúčaný ročník: | 1. |
Semester: | letný |
Rozsah: | P2,C2 |
Hodnotenie: | 40/60 |
Počet kreditov: | 5 |
Vyučujúci: | prednáša doc. RNDr. Roman Ďurikovič PhD. |
www stránka: |
Cieľ:
Oboznámiť študentov s nadstavbovými technikami fotorealistickej počítačovej grafiky.
Sylabus:
- Algoritmy pre viditeľnosť a tieňovanie objektov scény. Radiometria, svetlo, farby, textúry.
- Osvetľovacie modely lokálne, globálne a objemové (lighting, rendering, volumetric equation).
- Experimentálne osvetľovacie modely (priehľadnosť, zahmlenosť, gama-korekcia).
- Metódy pre lokálne a globálne osvetľovanie scény.
- Ray-tracing, prienik lúča a objektu, výpočet zložiek, ďalšie typy tracingu (path, photon).
- Pojem a rovnica radiosity, model vyžarovania, formfaktory. Základné kroky pri výpočte.
- Porovnanie ray-tracingu a radiosity z hľadiska kvality renderingu.
Literatúra: