1-INF-695 OpenGL
Odporúčaný ročník: | 3. |
Semester: | zimný |
Rozsah: | K2 |
Hodnotenie: | 100/0 |
Počet kreditov: | 3 |
Vyučujúci: | prednáša RNDr. Martin Samuelčík |
www stránka: |
Cieľ:
Úvod do programovania trojrozmerných grafických aplikácií s použitím knižnice OpenGL.
Sylabus:
- Knižnica OpenGL, ciele návrhu, základné schopnosti, vykresľovacia pipeline, knižnice Glu, Glut.
- Modelovacie, snímacie a projektívne transformácie, zásobník matíc.
- Svetlá, farby, osvetľovanie scény.
- Spôsoby vykresľovania objektov a geometrických primitív.
- Použitie obrázkov, materiálov, textúr na reálnejšie vykreslenie scény.
- Rozšírená funkcionalita: blending, antialiasing, fog, fonty, tesselácie, NURBS krivky a plochy.
- Najnovšia funkcionalita: rozšírenia, shaders, nový model.
Literatúra:
Mason Woo, Jackie Neider, Tom Davis, Dave Shreiner: OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Addison Wesley Professional.
Randi J. Rost: OpenGL Shading Language (2nd Edition), Addison-Wesley Professional, 2006.
http://www.opengl.org